Hitler pódiuma népszerű turisztikai látnivaló
Hitler és vasútmúzeum Nürnbergen
[Bajory Á. Rita] publikálva: 2014-03-14 10:58:00 | Nyomtatás
A stadion
A náci párt egyik legfontosabb propaganda helyszíne Nürnberg volt, de miért éppen ezt szemelte ki magának Hitler? És miért vonz ez a hely ma több ezer turistát évente?
Bajorország jelentős gazdasági központja a Német-római birodalom egyik legnagyobb városának számított, és Európa első, legjelentősebb kereskedelmi csomópontja volt a 15-16. században. A dicsőséges múltra visszatekintő Nürnberg szimbolikus jelentéssel bírt a fasiszta vezér számára. Embermilliók életét követelő elvetemült ötleteit itt agyalta ki.
A világot átrendező sötét erők egykori színhelyére a világ minden tájáról iskolásokat is hoznak tanulmányútra.
A harmadik birodalom bukása után azonban a várost amolyan skarlát betűvel pecsételték meg, hiszen a nácik itt kezdték meg népirtó munkásságukat. Albert Speer birodalmi főépítész a római Colosseum mintájára tervezte meg azt a monumentális stadiont, amely bár befejezetlenül maradt, de ez szolgált volna Hitler maratoni beszédeinek megtartására. Ez persze nem akadályozta meg a Führert, hogy a tömegmanipuláció válogatott eszközeivel addig bárhol szónoklatot tartson, és gigászi pártrendezvényeken pátoszos beszédeit üvöltse a kötelezően összetrombitált német hadseregnek, a Dutzenteich tó partja melletti sportpályán. Az oszlopsort és horogkeresztet az angol és amerikai haderők már lerombolták, de a félkész stadion épen megtekinthető. Benne pedig az egykori harmadik birodalomról készült jelentős mennyiségű dokumentációs anyaggal. A kiállítás nevét is az utóbbi tényről kapta. A világot átrendező sötét erők egykori színhelyére a világ minden tájáról iskolásokat is hoznak tanulmányútra, osztálykirándulásra, éppen azért, hogy a háborúról ne csak a száraz tankönyvekből kapjanak ismeretet. A látogatást én mindenesetre minimum korhatárhoz kötném.
Jóval a háború előtt nemes, történelmi pillanatok is kötődtek a városhoz, hiszen az ország első vasútvonalát itt építették ki. Nürnberg és Fürthfurh közötti indult az első szerelvény 1835. december 7-én. Így ebben az évben immár 175 éves évfordulót ünnepli a német vasút. Számos érdekesség mellett a nürnbergi vasútmúzeumban igazi, régi lokomotívokat tekinthetünk meg. Az első mozdonyt ma futva lehagynánk, hiszen 8 km/ó sebességgel közlekedett. Ehhez képest napjainkban a világrekordot egy francia mozdony 574 km/ó -s csúcssebességgel tartja. Ezt a rekordot két évvel ezelőtt állították fel.
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban
Sztárjainkat is utolérte a szerelem
2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
7. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
Ilyenek a viking nők