Fizetni kell a német sztrádákért is
Várhatóan 2016-tól matricás rendszert vezetnek be
[szorenyi.p] publikálva: 2014-06-09 11:50:00 | Nyomtatás
Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be, fizetni várhatóan 2016-tól kell majd. A matricás rendszer egyszerű és nem túlzottan bürokratikus - indokolta a megoldást Alexander Dobrindt közlekedési miniszter német hírportálok hétfői beszámolója szerint. Azzal kapcsolatban, hogy az éves díj a várakozások szerint 100 euró lesz, a tárcavezető a bajor közszolgálati televíziónak azt mondta, hogy "a száz egy érdekes szám", de "lehet egy kicsit kevesebb is,
Az autópályadíj a bajor CSU követelésére került be a német kormány programjába. A bajor konzervatívok azt akarják elérni, hogy a külföldiek fizessenek a német autópályák használatáért. Az uniós jogi előírások miatt azonban valamennyi autósra ki kell vetni a díjat, a németeket pedig valamilyen formában kompenzálják. Ennek részleteiről Alexander Dobrindt nem árult el részleteket, de hangsúlyozta, hogy a rendszer megfelel majd az uniós előírásoknak. "Egyetlen külföldi sem kerül hátrányos helyzetbe" - húzta alá a CSU politikusa.
A közlekedési minisztérium még a nyári parlamenti szünet előtt bemutatja a koncepciót, az idén megalkotják a szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert.
Ellenzéki pártok támadják a tárca tervét. A kompenzációt csak a gépjármű üzemben tartási adó csökkentésével lehet elérni - emelte ki a Zöldek közlekedéspolitikai szóvivője, Valerie Wilms, aki a ZDF közszolgálati televíziónak nyilatkozva kiemelte, hogy "csak a németek profitálnak abból, ha egyszerre vezetik be az autópályadíjat és csökkentik a gépjárműadót, ez pedig a külföldiek egyértelmű diszkriminációja."
A Zöldek szerint az autópályadíj bevezetése helyett a német és a külföldi teherautókra egyaránt vonatkozó úthasználati díjat kell kiterjeszteni - tette hozzá.
A Baloldal szerint a CSU a külföldieket terhelő autópályadíjjal közlekedéspolitika helyett a külföldieket célzó "kocsmai szintű, populista" hangulatkeltést folytat.
A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. 2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.
(Forrás: MTI)
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Medve kergetett egy síelőt Erdélyben - videó
Gyorsan vágott az esze
2. A MÁV szemét továbbra is csípik a graffitik
Állítólag javult a tendencia
Egy időre abba is hagyja most a zenélést
4. Koronaékszer-lakodalomra készülnek Ajakon
Sanyi bácsi túllőtt a célon
5. Ekkora mázlija senkinek sem lehet
Egy nyáron kétszer vált hipergazdaggá
6. Lábát törte Törökországban Katie Price
Egyszerre mindkettőt
7. Kanye West indul az elnökválasztáson
Kim Kardashiannal közösen célozzák meg a Fehér Házat
8. A színész nyakának ugrott az óriáspatkány
Megkergültek a járványban
9. Karanténban a násznép Tolnában
Az anyakönyvvezető sem úszta meg
10. Szülés a villamosmegállóban Budapesten
Rendőrök voltak a bábák
Penny továbblépett