Nálunk a legolcsóbbak a luxusszállodák
Át kellene pozicionálni Magyarországot
[szorenyi.p] publikálva: 2014-02-11 07:50:00 | Nyomtatás
Megfelelő pozicionálással a globális ötcsillagos turizmus egyik vezető célpontja lehet Budapest a BDO Magyarország tanácsadó cég legfrissebb elemzése szerint.
Budapest az egyik leggazdagabb város Európában építészetileg, kulturálisan és gasztronómiailag. Ennek ellenére ötcsillagos szállodáinak átlagára az STR Global nemzetközi monitoring rendszer felmérése alapján a versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb.
A budapesti topszállodák nemzetközi vezetőinek körében elvégzett kutatás rámutat arra: miközben Prágában 123, Bécsben 148, Münchenben 185 euró volt 2013-ban az ötcsillagos szállodák átlagára, Budapesten átlagosan 99 euróért lehetett szobához jutni a legmagasabb kategóriájú hotelekben. Mindez a versenytársakénál alacsonyabb foglaltsági adatokkal is párosul.
A közlemény idézi Gál Pétert, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadóját, aki kiemelte: a turizmusban is beköszöntő globalizáció miatt Budapestnek, mint ötcsillagos célpontnak nemcsak Európában, hanem világviszonylatban is helyt kell állnia. A versenytárs városok igen jelentős összegeket költenek globális marketingre és infrastruktúrafejlesztésre is, Magyarországon - a korlátozottabb források miatt - inkább a megfelelő pozícionálással lehet előnyre szert szerezni.
A BDO által megkérdezett szakemberek szerint ahhoz, hogy Budapest - Bécshez és Prágához hasonlóan - a globális turizmus vezető célpontja legyen, fontos a főváros kényelmes, átszállás nélküli, és megfizethető elérhetősége. A Malév csődje után a Budapest Airport a kiesett légiforgalmi volumen azonnali pótlása érdekében kényszerűen a fapados légitársaságokat célozta meg, amelyek azonban főleg a 3-4-csillagos szállodákat és hosteleket előnyben részesítő vendégszegmenseket hoznak a fővárosba. Hiányoznak továbbá a Budapestet az Egyesült Államokkal, valamint a távol-keleti nagyvárosokkal összekötő közvetlen járatok.
A konferenciaszegmens fejlődéséhez fontos lenne egy több ezer fő befogadóképességű konferenciaközpont megépítése, amely évente számos nagy nemzetközi rendezvényt is Budapestre csábíthat. Megjegyzik: optimizmusra adhat okot a projekt megvalósításáról február végére várható hivatalos bejelentés. A
A szakemberek hangsúlyozzák, hogy a főváros erőssége az ötcsillagos szállodák földrajzi koncentrációja a belvárosban, amit a tervezett konferenciaközpont helyszínének kiválasztásakor érdemes figyelembe venni.
A megkérdezett szállodai szakemberek többsége szerint Budapestnek nincs egységes és hosszú távú turisztikai marketing tevékenysége és ezt végző szervezete sem. Jelenleg a Budapest népszerűsítésére fordított éves marketingkeret - ami a Magyar Turizmus Zrt. által a főváros promóciójára fordított tétel - mintegy 5 millió euró, míg Bécs esetében 14 millió euró, Párga külföldi marketingjére pedig évi 9 millió eurót költenek.
Gál Péter elmondta: ha a külföldi vendégek 70-80 eurós áron tudnak foglalni szobát egy ötcsillagos nemzetközi szállodában, akkor a városra "olcsó utazási célpont"-ként fognak tekinteni. Mindaddig nem lesz elmozdulás ebből a pozícióból, amíg nincs egy kijelölt brand, amely a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésének irányát is meghatározza - fűzte hozzá.
Több területen történt előrelépés: Budapest egyre inkább trendi, kreatív, kulturális desztinációvá válik a megújuló belváros, a kulturális programok, a jelenleg is zajló gasztronómiai forradalom és a város éjszakai élete miatt. Ezt az imázst erősíti a tavaly őszre felújított Zeneakadémia újbóli megnyitása, és a nemrég megnyílt Il Bacio de Stile divatház is. Növeli a város ismertségét a városban forgatott hollywoodi produkciók egyre nagyobb száma is. Az épített környezetet tekintve Budapest különösen az V. kerületben megvalósuló projektek - így a Váci utca felújítása és megújulása, vagy a Belváros új főutcája projekt révén zárkózik fel Prágához.
A kutatásban jelentős pozitívumként értékelték azt is, hogy Budapest kiemelt állomása a dunai turisztikai hajózásnak. Az ötcsillagos szállodáknak jelenleg az egyik legfontosabb partnerei a Dunai nemzetközi hajótársaságok, amelyek a hajóút előtti és utáni vendégéjszakák révén jelentősen hozzájárulnak az ötcsillagos szállodák töltéséhez.
(Forrás: MTI)
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Medve kergetett egy síelőt Erdélyben - videó
Gyorsan vágott az esze
2. A MÁV szemét továbbra is csípik a graffitik
Állítólag javult a tendencia
Egy időre abba is hagyja most a zenélést
4. Koronaékszer-lakodalomra készülnek Ajakon
Sanyi bácsi túllőtt a célon
5. Ekkora mázlija senkinek sem lehet
Egy nyáron kétszer vált hipergazdaggá
6. Lábát törte Törökországban Katie Price
Egyszerre mindkettőt
7. Kanye West indul az elnökválasztáson
Kim Kardashiannal közösen célozzák meg a Fehér Házat
8. A színész nyakának ugrott az óriáspatkány
Megkergültek a járványban
9. Karanténban a násznép Tolnában
Az anyakönyvvezető sem úszta meg
10. Szülés a villamosmegállóban Budapesten
Rendőrök voltak a bábák
Penny továbblépett