Nálunk a legolcsóbbak a luxusszállodák
Át kellene pozicionálni Magyarországot
[szorenyi.p] publikálva: 2014-02-11 07:50:00 | Nyomtatás
Megfelelő pozicionálással a globális ötcsillagos turizmus egyik vezető célpontja lehet Budapest a BDO Magyarország tanácsadó cég legfrissebb elemzése szerint.
Budapest az egyik leggazdagabb város Európában építészetileg, kulturálisan és gasztronómiailag. Ennek ellenére ötcsillagos szállodáinak átlagára az STR Global nemzetközi monitoring rendszer felmérése alapján a versenytársaihoz képest az egyik legalacsonyabb.
A budapesti topszállodák nemzetközi vezetőinek körében elvégzett kutatás rámutat arra: miközben Prágában 123, Bécsben 148, Münchenben 185 euró volt 2013-ban az ötcsillagos szállodák átlagára, Budapesten átlagosan 99 euróért lehetett szobához jutni a legmagasabb kategóriájú hotelekben. Mindez a versenytársakénál alacsonyabb foglaltsági adatokkal is párosul.
A közlemény idézi Gál Pétert, a BDO Hotel és Ingatlan tanácsadóját, aki kiemelte: a turizmusban is beköszöntő globalizáció miatt Budapestnek, mint ötcsillagos célpontnak nemcsak Európában, hanem világviszonylatban is helyt kell állnia. A versenytárs városok igen jelentős összegeket költenek globális marketingre és infrastruktúrafejlesztésre is, Magyarországon - a korlátozottabb források miatt - inkább a megfelelő pozícionálással lehet előnyre szert szerezni.
A BDO által megkérdezett szakemberek szerint ahhoz, hogy Budapest - Bécshez és Prágához hasonlóan - a globális turizmus vezető célpontja legyen, fontos a főváros kényelmes, átszállás nélküli, és megfizethető elérhetősége. A Malév csődje után a Budapest Airport a kiesett légiforgalmi volumen azonnali pótlása érdekében kényszerűen a fapados légitársaságokat célozta meg, amelyek azonban főleg a 3-4-csillagos szállodákat és hosteleket előnyben részesítő vendégszegmenseket hoznak a fővárosba. Hiányoznak továbbá a Budapestet az Egyesült Államokkal, valamint a távol-keleti nagyvárosokkal összekötő közvetlen járatok.
A konferenciaszegmens fejlődéséhez fontos lenne egy több ezer fő befogadóképességű konferenciaközpont megépítése, amely évente számos nagy nemzetközi rendezvényt is Budapestre csábíthat. Megjegyzik: optimizmusra adhat okot a projekt megvalósításáról február végére várható hivatalos bejelentés. A
A szakemberek hangsúlyozzák, hogy a főváros erőssége az ötcsillagos szállodák földrajzi koncentrációja a belvárosban, amit a tervezett konferenciaközpont helyszínének kiválasztásakor érdemes figyelembe venni.
A megkérdezett szállodai szakemberek többsége szerint Budapestnek nincs egységes és hosszú távú turisztikai marketing tevékenysége és ezt végző szervezete sem. Jelenleg a Budapest népszerűsítésére fordított éves marketingkeret - ami a Magyar Turizmus Zrt. által a főváros promóciójára fordított tétel - mintegy 5 millió euró, míg Bécs esetében 14 millió euró, Párga külföldi marketingjére pedig évi 9 millió eurót költenek.
Gál Péter elmondta: ha a külföldi vendégek 70-80 eurós áron tudnak foglalni szobát egy ötcsillagos nemzetközi szállodában, akkor a városra "olcsó utazási célpont"-ként fognak tekinteni. Mindaddig nem lesz elmozdulás ebből a pozícióból, amíg nincs egy kijelölt brand, amely a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésének irányát is meghatározza - fűzte hozzá.
Több területen történt előrelépés: Budapest egyre inkább trendi, kreatív, kulturális desztinációvá válik a megújuló belváros, a kulturális programok, a jelenleg is zajló gasztronómiai forradalom és a város éjszakai élete miatt. Ezt az imázst erősíti a tavaly őszre felújított Zeneakadémia újbóli megnyitása, és a nemrég megnyílt Il Bacio de Stile divatház is. Növeli a város ismertségét a városban forgatott hollywoodi produkciók egyre nagyobb száma is. Az épített környezetet tekintve Budapest különösen az V. kerületben megvalósuló projektek - így a Váci utca felújítása és megújulása, vagy a Belváros új főutcája projekt révén zárkózik fel Prágához.
A kutatásban jelentős pozitívumként értékelték azt is, hogy Budapest kiemelt állomása a dunai turisztikai hajózásnak. Az ötcsillagos szállodáknak jelenleg az egyik legfontosabb partnerei a Dunai nemzetközi hajótársaságok, amelyek a hajóút előtti és utáni vendégéjszakák révén jelentősen hozzájárulnak az ötcsillagos szállodák töltéséhez.
(Forrás: MTI)
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
2. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
3. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
4. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
5. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
6. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
7. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
8. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
9. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
10. El sem akarjuk hinni, hogy válna Varga Judit
Egy bulvárlap círt cikket, a házaspár reagált
Nemzeti kincs született