Felpörgette a turizmust az őszi kampány

Épített örökség, bor, gasztronómia és kultúra a húzóerő

[Kail] publikálva: 2022-10-27 11:49:00 | Nyomtatásprint

hírkép

A Magyar Turisztikai Ügynökség nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított szeptemberben, amelynek a fókuszában az épített örökség, a bor és gasztronómia, valamint a kulturális programok állnak. Az adatvezérelt kampány első négy hete után az előzetes várakozáshoz képest jelentősen nőtt a nemzetközi előfoglalások száma, különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államokból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból.


A kampány tervezésekor ismét a big data állományra támaszkodott az MTÜ, az adatelemzés során figyelembe vette a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerben szereplő előfoglalási adatokat is.

„Az elmúlt évtizedben a digitalizáció megkerülhetetlenné vált, és alapjaiban változtatta meg a turizmust. Az őszi kampány előkészítése során az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és desztináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldőországok utazóközönségét és a hazai turistákat" – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

Az október végéig tartó kampány során az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal találkozhatnak az utazni vágyók. Ausztriában, Olaszországban és hazánkban a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány, míg Németországban mindkét reklám fut. A digitális felületek mellett külföldön a küldőországok főbb nagyvárosainak közterein is láthatóak a hirdetések. A médiaegyüttműködéseknek köszönhetően pedig rövid rádiós interjúkban és olyan népszerű nyomtatott külföldi orgánumok cikkeiben is bemutatkoznak hazánk kulturális és gasztronómiai kincsei, mint a globálisan népszerű Monocle, a német Die Zeit és Frankfurter Allgemeine Zeitung, a spanyol El Pais és El Mundo, vagy az olaszországi Good Life. Mindezek mellet pedig olyan jelentős, az utazást segítő online felületek, mint az Expedia, a Skyscanner és a Szállás.hu, konkrét csomagajánlatokkal támogatják a vendégforgalom erősödését.

A kampány indulása óta a foglalások száma hétről hétre emelkedik. Az NTAK adatai alapján látható, hogy az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatóhoz képest 11 ezerrel több nemzetközi előfoglalás érkezett. Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (+22%), Spanyolország (+20%), és az Egyesült Királyság (+9%) esetében. A belföldi foglalások száma háromezerrel nőtt az NTAK adatai alapján; a kampány jelen szakaszában a Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés.

A magyarországi turizmus idén továbbra is kiemelkedően teljesít. Lendületben van a belföldi turizmus és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest. Míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30%-os növekedést jelent.

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Vadállatok a nagyvárosban
Tragikus és vicces történetek karantén idején
PÉNZTÁRCA
Gyorsabban juthatnak hitelhez a kkv-k
Új megállapodást kötött az OTP Bank
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Azerbajdzsán várja a focirajongókat
Baku szédületes iramban fejlődik
RECIKLI
Ki a legsikeresebb nő?
Ez a teszt minden titkodat feltárja

Itt jártunk: Dánia

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

2. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

3. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

4. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

5. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

6. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

7. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

8. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

9. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

10. El sem akarjuk hinni, hogy válna Varga Judit

Egy bulvárlap círt cikket, a házaspár reagált

Műsoraink
2022.11.25. 18:35 Világszám - Inforádió
Horvátország I.
2022.11.26. 10:05 Világszám - Inforádió
Horvátország II.
2022.11.27. 10:35 Világszám - Inforádió
Horvátország I. ism.
Közösség
Nap lánya

A Fekete párduc

Szófelhő / Archív
--