Csalt a repülőgépeiről a Ryanair

Alacsonyabb felszállósúlyt jelentettek be

[szorenyi.p] publikálva: 2012-12-19 05:53:00 | Nyomtatásprint

hírkép

A Ryanair a tényleges felszállási tömegnél alacsonyabb értéket adott meg flottájára a hatóságoknak, és ezzel felszállásonként néhány eurót spórolt meg. Az összeg azonban teljes európai viszonylatban évente akár 50 millió euróra is rúghat – írja a német Die Welt online kiadása. A Ryanair szóvivője, Stephen McNamara elzárkózott az értesülés kommentálásától.


Gépenként közel 67 tonnát (66,99 tonnát) adott meg a Ryanair felszállási tömegként a teljes Boeing 737-800-as flottájára, átlagosan mintegy nyolc tonnával kevesebbet a ténylegesnél. A németországi Frankfurt-Hahn és Bréma repülőtéren végzett vizsgálatok azonban kimutatták, hogy a gépek valójában esetenként hat tonnával, de többségében közel nyolc tonnával nehezebbek a megadott értéknél.

A bevallottnál nagyobb tényleges tömeg, ha a repülésbiztonságot nem is, de a Ryanair kasszáját mindenképpen veszélyezteti, mivel ütközik a hivatalos díjszabási rendelkezésekkel. A díjakat ugyanis a gép legnagyobb megengedett felszállási tömege alapján kell megállapítani. A Ryanair esetében az illetékes hatóság, az Irish Aviation Authority szerint ez 74,99 tonna lenne.

Az, hogy a tömegértékek közötti eltérés csak helyszíni ellenőrzéssel derülhetett ki, az mutatja, hogy nincs megfelelő együttműködés a nemzeti ellenőrző hatóságok között. Az illetékes német hatóság, a Deutsche Flugsicherung például nem tud betekinteni az ír hatóság nyilvántartásába. A DFS éppen úgy, mint a többi európai illetékes hatóság, kénytelen a légitársaságok által megadott adatokra hagyatkozni, mint ahogy a teljes európai légtérért felelős Eurocontrol is.

A Frankfurt-Hahn és Bréma repülőtéren végzett ellenőrzések alapján a német hatóságok felszállásonként 17 euró díjtól estek el. Ez persze nem nagy összeg, de ebben az esetben nem is az összeg nagyságáról van szó. Igaz, a Ryanair napi ötven németországi felszállása már 850 euró bevételkiesés, egy év alatt pedig már csinos 370 ezer euróra rúg.

Az évente mintegy 79 millió utast szállító Ryanair spórolós üzleti modellje értelmében félreeső, vagyis olcsó repterek között közlekedteti járatait. Az ilyen alacsony forgalmú reptereknek minden euró számít. Valószínűleg ezért nem kifogásolták még a gépek felszállási tömegét. Aki ezt megteszi, az magára vonja ugyanis a Ryanair tulajdonosa, haragját, és azzal kell számolnia, hogy a cégvezér törli a repteret a légitársaság hálózatából.

Más a helyzet az Eurocontrol esetében, amely szintén a gépek tömege alapján szabja ki szolgáltatási díjait. A Ryanair által megadott alacsonyabb tömeg a Bréma-Milánó útvonalon például 80 euró bevételkiesést jelent az összeurópai hatóságnak. Napi 1500 repülés az európai légtérben pedig már tetemes összeg. A becslések szerint az Eurocontrol és a nemzeti irányító hatóságok együttesen évente mintegy 50 millió euró bevételtől esnek el.

A DFS szóvivője megerősítette, hogy a német hatóság a Ryanair által megadott 67 tonnás felszállási tömeg alapján szabja ki díjait. A díjalapot azonban az elvégzett ellenőrzések után 75 tonnára emelték. A DFS jogászai vizsgálják a fellépés lehetőségeit, és amennyiben megalapozottnak találják a "díjcsalás" vádját, megteszik a jogi lépéseket. Ha kedvező bírósági döntés születik, a DFS kész behajtatni az elmaradt befizetéseket.

© vilagszam.hu

(Forrás: MTI)




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



Beintett Budapestnek a Ryanair

A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
PÉNZTÁRCA
Most nagyot égett Barack Obama
Az elnök hitelkártyáját nem fogadták el egy étteremben
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Holnaptól így utazhat Ausztriába
Nem mindenkinek kötelező
RECIKLI
Miss Éden - szépségek talpig hulladékban
Nagyon menő a környezettudatosság

Itt jártunk: Törökország

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban

Sztárjainkat is utolérte a szerelem

2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

7. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

Műsoraink
2024.03.29. 18:35 Világszám - Inforádió
Kalotaszegi húsvét
2024.03.30. 10:05 Világszám - Inforádió
Húsvéti szokások a világban
2024.03.31. 10:35 Világszám - Inforádió
Kalotaszegi húsvét ism.
Közösség
Nap lánya

Ilyenek a viking nők

Szófelhő / Archív
--