A Ryanair az amerikai piacra tart

Arculatváltás a fapados légitársaságnál

[j.protic] publikálva: 2014-03-27 19:18:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Európa vezető fapados légitársasága nem viccel, tényleg be akar lépni a transzatlanti piacra, nagyon nyomott jegyárakkal, mert ha nem teszi meg, akkor nem tud tovább növekedni- írja az origo.hu portál..


Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, a világ egyik legexcentrikusabb, legellentmondásosabb vállalatvezetője először nézett szembe egyszerre 30 európai ország 60 újságírójával. A Ryanair fapados működési modelljébe még sosem fért bele, hogy összetrombitálja a nemzetközi sajtót, most azonban annyira meg akarta mutatni, hogy változtatott az üzletpolitikáján, hogy ezt is megtette.

Az iparág O’Leary legnagyobb blöffjének most azt tartja, hogy nemrég bejelentette, 10 euróért fog kínálni jegyeket Amerikába, a visszaút pedig 10 dollárnál fog kezdődni. A légiipar mértékadó nemzetközi szakértői ezt egyszerűen lehetetlennek tartják. Ám most az is kiderült, hogy a Ryanair is csak úgy tudja elképzelni, ha számos egyéb feltétel is teljesül. „A Ryanair sosem lesz más, mint a rövid távú járatok legolcsóbb jegyeit kínáló légitársaság. A transzatlanti járatokat egy leányvállalat indítaná el, de csak akkor, ha venni tud megfelelő mennyiségű, azaz legalább 30, de inkább 50 repülőt, megfelelő áron. Erre öt-hét éven belül semmi esély sem látszik, mert az öböl menti országok légitársaságai előre lekötöttek minden kapacitást” – mondta a vezérigazgató. Szavaiból azonban az is kiderült, hogy bizonyos tervek készen állnak az amerikai terjeszkedésre, hiszen már azt is tudni véli, hogy mely európai városokból mely amerikai célpontokat tenne be a menetrendbe. „Legyen világos, hogy egy olyan cégről van szó, amely sok, körülbelül egy tucat európai és amerikai város között repül. Mi nem a London-New York versenybe akarunk beszállni, ennél jóval többről van szó” – jegyezte meg.

A Ryanair öt év múlva a terek szerint évi 110 millió utast fog szállítani, elemzők pedig azt is hozzáteszik ehhez, hogy hálózatának bővülése nem tarthat örökké, Kelet-Európából csak a Nyugatra ingázó „munkásokra” épít, ott nincs meg az a rendszeres repüléshez szoktatható középréteg, amely Nyugaton a fő bázisát adja. Ha nyereséges akar maradni, akkor nincs más választása, mint megpróbálni belépni a transzatlanti piacra.

A Ryanair most azt igyekszik széles körben kommunikálni, hogy a jövőben sokkal jobban odafigyel az utasok igényeire. A cég komolyan vette a részvényesek intését, akik tavaly év végén azt mondták, elég volt O’Leary sokszor viccesnek szánt, de valójában bántó megjegyzéseiből, durva kirohanásaiból, és abból is, hogy a légitársaságot a különböző felmérésekben a legbarátságtalanabb márkák közé sorolták. A tavalyi közgyűlésen a részvényesek szóvá tették, hogy szerintük a vezérigazgató természete már kezd visszaütni a céges eredményekre, több hátrány éri miatta a légitársaságot, mint amennyi előny a publicitásból származik. O’Leary persze most is azzal érvelt, hogy „hiába nyafognak az utasok, a számok azt mutatják, hogy évente 85 millióan mégis megveszik a jegyeket, és utaznak”, a stílus azonban mégis érezhetően enyhül.

A cég Tescótól érkezett új marketingigazgatója, Kenny Jacobs az ügyfelekre jobban odafigyelő Ryanair új arca. Londonban bemutatta többek között a cég új honlapját, amely április elején indul, az új mobiltelefonos alkalmazást és az újfajta ügyfélkezelési módszereket. A változás tényleg drámai, de csak azért, mert az utasok most fognak rádöbbenni, mennyire semmibe vette őket a légitársaság. A Ryanair új weboldala nem tud semmilyen különös trükköt, egyszerűen csak modern és használható, olyan lesz, amilyennek mindig is lennie kellett volna.

Forrás:origo.hu

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Kukkoljon valami elképesztőt a neten!
Az albatroszok titkos élete
PÉNZTÁRCA
Az Ön vállalkozása NAV-ra kész?
Júliustól kötelező az adatszolgáltatás
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
RECIKLI
Eredeti kocsikkal jön újra az Orient Express
A párizsi olimpián debütál

Itt jártunk: Törökország

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban

Sztárjainkat is utolérte a szerelem

2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

7. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

Műsoraink
2024.03.15. 18:35 Világszám - Inforádió
Thaiföld 1.
2024.03.16. 10:05 Világszám - Inforádió
Krabi
2024.03.17. 10:35 Világszám - Inforádió
Thaiföld 1. ism.
Közösség
Nap lánya

Ezer gyönyörű arc

Szófelhő / Archív
--