Elvakították a koreai gép pilótáját?
Rejtélyes magyarázat a katasztrófára
[j.protic] publikálva: 2013-07-11 09:55:00 | Nyomtatás
Az Asiana dél-koreai légitársaság szerencsétlenül járt gépének egyik pilótája azt állítja, hogy fényvillanás vakította el közvetlenül az előtt, hogy a repülő leszállás közben balesetet szenvedett volna San Franciscóban.
Deborah Hersman, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) vezetője közölte szerdán, hogy a hivatal vizsgálja a pilóta állítását, amely szerint fényvillanás vakította meg, amikor a gép 152 méteres magasságban volt, és leszállni készült. Hersman a szombati baleset óta tartott negyedik sajtótájékoztatóján nem kívánt találgatásokba bocsátkozni, hogy mi okozhatta a fényvillanást, de egyes hírügynökségek értelmezése szerint a földről irányított lézersugár vakíthatta meg a pilótát.
Hersman az addigi vizsgálatokat összegezve arról is beszámolt, hogy a kemény landolás után a légikísérők - tolmácsolva a pilóták utasítását - azt mondták az utasoknak, hogy nem kell evakuálni a gépet. Másfél perccel később aztán mégis elkezdődött a kimenekítésük, miután az egyik légikísérő lángokat pillantott meg a repülőgép külső részén. Az amerikai légi biztonsági előírások szerint ennyi idő alatt, azaz másfél percen belül kell kimenekíteni minden utast és a személyzet minden tagját egy bajba került gépről. A személyzet tagjai kihallgatásakor azt mondták, hogy a gépen belül csak az evakuálás megkezdése után csaptak fel a lángok.
Az Asiana Airlines Boeing 777-es gépe szombaton landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, és egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette a betont, a farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten - két kínai lány - életüket vesztették, és több mint száznyolcvanan megsérültek. Az ütközés lendülete három légikísérőt kiröpített a gépből, ám ők ezt szerencsésen túlélték.
Továbbra sem tudni pontosan, hogy mi vezetett a katasztrófához, de a korábbi tájékoztatókon ismertté vált, hogy a pilóták csak későn - alig 60 méteres magasságban - vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak. Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, de Boeing-777-esen csupán 43 órát.
(Forrás: MTI)
Galéria:
A kategória további hírei:
Egy magyar recepciós mesél
Életveszélyes a túrázás
3. Emeletes ülések a repülőkön
Ez (is) lehet a jövő
Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el
5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap
Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó
Két év tombolás után csak a férj
7. Nádas Tamás barátom emlékére
Lezuhant a műrepülő világbajnok
8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat
A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye
9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket
Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat
Szex kölcsönbe
1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban
Sztárjainkat is utolérte a szerelem
2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian
Hiányzó gyémántok
3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt
Készen állsz?
4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez
Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől
5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy
Elmondjuk, miért!
6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi
Köztük vagy?
7. Jolie keményen megvádolta Pittet
„Történt családon belüli erőszak…”
8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!
Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?
9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár
Nem akárhol buktak le
10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után
A királyi családban sem fenékig tejfel az élet
Ilyenek a viking nők