A Facebook dróton rángatja a piacot

Úgy táncolnak a cégek, ahogy Zuckerberg fütyül

[Kail] publikálva: 2017-10-10 13:35:00 | Nyomtatásprint

hírkép

A kis- és középvállalatok 10 leggyakrabban használt marketingeszközéből 5(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - mutat rá a Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült felmérése.

h i r d e t é s ^



A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017-ben a kövekezők:

1. Facebook céges oldal

2. Saját honlap

3. Facebook hirdetés

4. Ajánlás

5. Facebook poszt kiemelés +1

6. Blog, saját honlapon +2

7. Keresőoptimalizálás -1

8. Google AdWords -1

9. Instagram oldal +5

10. Facebook csoport -1

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig - online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, minkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül” – állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra – nőtt az elmúlt évhez képest.

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

„Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető” – magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.

 

 

 

 

 

 

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Gázzal mennek az új kukásautók
Otthon szelektálhatjuk a hulladékot
PÉNZTÁRCA
Ezeket kaphatod ingyen az OTP-től
A Simple csomagot a pályakezdőknek találták ki
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Ilyen az eredeti Red Bull
Nem koppintás, thaiföldi találmány
RECIKLI
Bioüzemanyag sörmaradékból
Sörgyári tankolás

Itt jártunk: Izrael

TOP
PIKÁNS

1. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

2. Rendőrök a budapesti robbanás áldozatai

Megváltozik a főváros közlekedése a lezárások miatt

3. Weisz Fanni gyönyörű volt Áder János oldalán

Az államfő beszédét jeltolmácsolásban is láthatták

4. Már tudni, kié a Dunában talált 130 ezer euró

A bécsi rendőrség szerint nem történt bűncselekmény

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Mi kell a nőnek?

Jól keresnek az elfoglalt üzletasszonyok partnerei

2. Steiner Kristóf érdekeset mondott a Pride-ról

Budapestre jön az Izraelben élő újságíró

3. Nem is voltam Trump szeretője

Ezt állítja a volt francia elnök felesége

4. Végre bocsánatot kért exétől Brad Pitt

Ezúttal Jennifer Aniston volt soron

5. Ilyen, amikor a nők üldözik a férfiakat

Szerepcserés videón mutatják meg

6. Szexszünet munkaidőben

Mindenki jól jár

7. Szexleckék panda maciknak

Videó is készült róla

8. Méhekkel elégítette ki magát Kleopátra

A rovarok adták a rezgést az ókori vibrátorban

9. Aki lefeküdt a brit miniszterelnök fiával

Churchillt is megkívánta az amerikai szépség

10. Kiforgatja vagyonából volt férjét a modell

Kevés neki évi 370 ezer font

Műsoraink
2017.12.15. 18:35 Világszám - Inforádió
Jeruzsálem
2017.12.16. 10:05 Világszám - Inforádió
Izrael
2017.12.17. 10:35 Világszám - Inforádió
Jeruzsálem ism.
Közösség
Nap lánya

Női pankrátor

Szófelhő / Archív
--