Deutsche Bahn: 300 kmh is lehet a vonatok sebessége
2010-08-06 00:00:00 Bajory Á. Rita
A spórolt pénzünket a nyári szabadságra tartogatjuk, de azért, hogy még szuvenírre, és szórakozásra is maradjon valamilyen kiadáson bizony faragni kell. Jobb híján marad az utazás módja, de melyiket válasszuk?
A legkevesebb macerával, legolcsóbban, minimális idegeskedéssel elutazni bárhová ideális lenne, de a valóságban nem így van. Tengerentúlra nyilván repülővel utazunk, mert túl sok választásunk nincs, még akkor sem, ha csillagászati áron kínálnak jegyeket. Európán belül, vagy rövidebb távra utazhatunk akár autóval, busszal vagy vonattal. Björn Bender, a német vasút társaság kereskedelmi vezetője a vonatozás mellett érvel, mert azt állítja, hogy a repülőtéri be-és kicsekkolás, és a reptéren töltött várakozási idővel ugyanott vagyunk, mintha vonattal utaznánk. - Nem beszélve arról, hogy a repülőterek a városon kívül vannak, így tehát onnan még be kell jutni az utasnak. A vasút egyik legfontosabb előnye, hogy az utazással töltött időt kihasználhatjuk a felszállástól a megérkezésig. Sőt már akciósan, 29 Euróért is lehet retúrjegyet váltani egy külföldi útra.
Az árversenyben a fapados légitársaságok próbálnak évek óta élen maradni, de a repülőjegy összege mellett számtalan járulékos költség is van, amelyről csak az apró betűs szerződési feltételekben lehet olvasni. Kevesek által ismert, hogy bizonyos low cost légitársaságnál a becsekkolásért is legalább 5 Eurót kell fizetni. Lehet az ingyenes, önkiszolgáló szolgáltatást választani, de utazás előtt 7 nappal intézni kell az interneten. A fapados légitársaságok szinte minden európai nagyvárosban kínálnak rendkívül kedvező árú jegyet, és ezzel nehéz felvenni a versenyt. A vasúthálózat fejlesztésével azonban átalakul ez a piaci szegmens. A nemzetközi vonatok nagy része 300 k/ó sebességgel száguld a síneken, és sorra dőlnek meg a sebességrekordok. Az utazásra fordított idő pedig a technika fejlődésével csökken.