Miért szárnyal a német turizmus ?

2014-05-15 18:17:00 j.protic

hírkép

Az idén május 11-13. között két északi város, Bréma és Bremehaven adott otthont a GTM, Germany Travel Mart néven ismert turisztikai német szakvásárnak, melyen 43 ország több mint 600 küldöttje találkozott 340 német turisztikai szolgáltatóval.



A rendezvényre több mint 15O turisztikai szakújságíró is meghívott kapott, az összes kontinens képviseltette magát. A házigazdáknak volt mivel dicsekedniük.Mint a nyitósajtóértekezleten elhangzott, a német turizmus 2O13-ban, egymás után negyedszer rekorderedményeket produkált. Tavaly a külföldi látogatók több mint 7O millió éjszakát töltöttek olyan szálláshelyeken, melyek legkevesebb tíz ággyal rendelkeznek.Ez az előző esztendőhöz viszonyítva 4,5 százalékos növekedést jelent. A legtöbben a brit szigetekről jöttek, a második helyen az orosz vendégek, a harmadikon a svájciak szerepelnek. Térségünkből Csehország és Szlovákia küldte a legtöbb vendéget, csaknem 5 százalékkal többet mint egy évvel korábban, Magyarországról közel annyian érkeztek mint 2O12-ben, tehát stagnált a magyar beutazók száma. A szállodai éjszakákat jegyző statisztikában az európai országokból érkező vendégek továbbra is domináltak, ám ugrásszerűen növekedett az Öböl-menti országokból és Kínából idelátogató turisták száma- hangzott el a sajtótájékoztatón, mely arra a kérdésre igyekezett választ adni, hogy miért is utaznak szívesen a külföldiek Németországba. Mint a vezérigazgató Petra Hedorfert betegsége miatt helyettesítő Michaela Klare, a DZT, Német Turisztikai Hivatal Északnyugat-Európáért felelős képviselője érdekes prezentációjában hangsúlyozta, ennek több oka is van. Németországban 38, az UNESCO világörökségi listáján található emlékhely, vagy város található, nagyon gazdag a kultúrális és sportprogram, egyszóval a nagy országban minden megtalálható, ami turisztikai nagyhatalommá teszi az államot, de sok turista számára a legfontosabb mérce a kedvező ár-érték arány. Egyszóval a vendég úgy érzi, hogy pénzéért sokat kap, gyakran jobb minőségben és olcsóbban mint már országokban. Egy sokatmondó példa az európai fővárosok átlagos szállodai költsége. Míg Párizsban 243, Rómában 146 euró egy szállodai éjszaka átlagos ára, Berlinben csak 88 euró, de a többi német városban is olcsóbban lehet megszállni, mint máshol a kontinensünkön. Nem meglepő, hogy azok, akik egyszer már jártak itt, máskor is szívesen eljönnek, a visszatérő látogatók száma Németországban tavaly 40%-ot tett ki, ami 2012-höz viszonyítva 3%-os növekedést jelent.