A Ryanair az amerikai piacra tart

2014-03-27 19:18:00 j.protic

hírkép

Európa vezető fapados légitársasága nem viccel, tényleg be akar lépni a transzatlanti piacra, nagyon nyomott jegyárakkal, mert ha nem teszi meg, akkor nem tud tovább növekedni- írja az origo.hu portál..



Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, a világ egyik legexcentrikusabb, legellentmondásosabb vállalatvezetője először nézett szembe egyszerre 30 európai ország 60 újságírójával. A Ryanair fapados működési modelljébe még sosem fért bele, hogy összetrombitálja a nemzetközi sajtót, most azonban annyira meg akarta mutatni, hogy változtatott az üzletpolitikáján, hogy ezt is megtette.

Az iparág O’Leary legnagyobb blöffjének most azt tartja, hogy nemrég bejelentette, 10 euróért fog kínálni jegyeket Amerikába, a visszaút pedig 10 dollárnál fog kezdődni. A légiipar mértékadó nemzetközi szakértői ezt egyszerűen lehetetlennek tartják. Ám most az is kiderült, hogy a Ryanair is csak úgy tudja elképzelni, ha számos egyéb feltétel is teljesül. „A Ryanair sosem lesz más, mint a rövid távú járatok legolcsóbb jegyeit kínáló légitársaság. A transzatlanti járatokat egy leányvállalat indítaná el, de csak akkor, ha venni tud megfelelő mennyiségű, azaz legalább 30, de inkább 50 repülőt, megfelelő áron. Erre öt-hét éven belül semmi esély sem látszik, mert az öböl menti országok légitársaságai előre lekötöttek minden kapacitást” – mondta a vezérigazgató. Szavaiból azonban az is kiderült, hogy bizonyos tervek készen állnak az amerikai terjeszkedésre, hiszen már azt is tudni véli, hogy mely európai városokból mely amerikai célpontokat tenne be a menetrendbe. „Legyen világos, hogy egy olyan cégről van szó, amely sok, körülbelül egy tucat európai és amerikai város között repül. Mi nem a London-New York versenybe akarunk beszállni, ennél jóval többről van szó” – jegyezte meg.

A Ryanair öt év múlva a terek szerint évi 110 millió utast fog szállítani, elemzők pedig azt is hozzáteszik ehhez, hogy hálózatának bővülése nem tarthat örökké, Kelet-Európából csak a Nyugatra ingázó „munkásokra” épít, ott nincs meg az a rendszeres repüléshez szoktatható középréteg, amely Nyugaton a fő bázisát adja. Ha nyereséges akar maradni, akkor nincs más választása, mint megpróbálni belépni a transzatlanti piacra.

A Ryanair most azt igyekszik széles körben kommunikálni, hogy a jövőben sokkal jobban odafigyel az utasok igényeire. A cég komolyan vette a részvényesek intését, akik tavaly év végén azt mondták, elég volt O’Leary sokszor viccesnek szánt, de valójában bántó megjegyzéseiből, durva kirohanásaiból, és abból is, hogy a légitársaságot a különböző felmérésekben a legbarátságtalanabb márkák közé sorolták. A tavalyi közgyűlésen a részvényesek szóvá tették, hogy szerintük a vezérigazgató természete már kezd visszaütni a céges eredményekre, több hátrány éri miatta a légitársaságot, mint amennyi előny a publicitásból származik. O’Leary persze most is azzal érvelt, hogy „hiába nyafognak az utasok, a számok azt mutatják, hogy évente 85 millióan mégis megveszik a jegyeket, és utaznak”, a stílus azonban mégis érezhetően enyhül.

A cég Tescótól érkezett új marketingigazgatója, Kenny Jacobs az ügyfelekre jobban odafigyelő Ryanair új arca. Londonban bemutatta többek között a cég új honlapját, amely április elején indul, az új mobiltelefonos alkalmazást és az újfajta ügyfélkezelési módszereket. A változás tényleg drámai, de csak azért, mert az utasok most fognak rádöbbenni, mennyire semmibe vette őket a légitársaság. A Ryanair új weboldala nem tud semmilyen különös trükköt, egyszerűen csak modern és használható, olyan lesz, amilyennek mindig is lennie kellett volna.

Forrás:origo.hu