Repül vagy sem? Kérdőjelek az új Malév körül
2013-07-06 13:14:00 szorenyi.p
Sólyom néven augusztusban már működni fog az új Malév. A légitársaság nem a fapadosok versenytársa kíván lenni, hanem a prémium kategóriában versenyez a Turkish Airlinesszal vagy épp az Emiratsszel – mondta a Magyar Nemzet informátora, aki azt is sejttette, hogy a vállalat a bádogváros helyett luxusvárókban kényezteti majd utasait. Van, aki kételkedik ebben.
A Portfolio.hu gyorselemzése szerint az EU-n kívüli repülési jogok voltak azok, amelyek még értéket képviseltek a Malév hagyatékából, ezek egy részét a Wizz Air kapta meg, amely az elmúlt hónapokban sorozatban jelentett be újabb és újabb célállomásokat, sokat az EU-n kívülre, többek között Egyiptomba, Azerbajdzsánba, Dubajba és Isztambulba.
Ezek alapján kérdéses, hogy milyen lehetőségei maradtak egy új magyar légitársaságnak, miután a versenytársak szinte minden fontosabb, nyereséges, vagy nyereségesnek ígérkező útvonalat lefednek. Különösen annak fényében, hogy a tendenciák abba az irányba mutatnak, hogy a rövid távú útvonalakon a diszkont légitársaságok veszik át a hatalmat. Legutóbb például a Lufthansa jelentette be, hogy sok európai járatát átveszi fapados leánya, a Germanwings.
Az iho/repülés által megkérdezett szakértő szerint a kérdés az, vajon az egy hónap múlva történő induláshoz valóban megvannak-e a feltételek: az üzemeltetési engedély, a leszállási jogok, a résidők, a nemzetközi koordináció.
Az iho/repülés információja szerint az új légitársaságnak még nincs üzemeltetési engedélye (AOC, Air Operation Certificate) a magyar hatóságtól.