Tarlós István szerint eldőlt a mobilgát sorsa

2013-06-14 17:41:00 szorenyi.p

hírkép

Elfogadja a parti árvízvédelmi fal beruházási koncepcióját a Római-parton a Magyar Tudományos Akadémia - jelentette be Tarlós István főpolgármester. A beruházás szerinte 3,5 milliárd forintba kerül majd. A gát 3,1 kilométer hosszú lesz.



A városvezető tájékoztatása szerint az akadémiai szakvélemény végleges ökológiai terv készítését, a mai karakter megőrzését, a környezetvédelmi és természetvédelmi szempontok pályázati kiírásba építését, az úgynevezett lábazati kőszórás felülvizsgálatát és az altalaj feltárását javasolta. Ezeket a főváros megteszi - tette hozzá.

Tarlós István közölte: az MTA az önkormányzati döntéseket, és azt figyelembe véve, hogy a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon duplájába kerülne a beruházás, korrektnek találta mások mellett a műszaki tervet és a műtárgy magassági vonatvezetését.

A főpolgármester ismét elmondta: a mobilgát építésével párhuzamosan az elsőrendű védvonalat is megerősítik.

A Királyok útja-Nánási út nyomvonalon húzódó 3,1 kilométeres védvonalat három szakaszra osztották: a Pünkösdfürdő és az Őrtorony utca közötti mintegy 1330 méteres, az Őrtorony utca és a Rozgonyi Piroska utca közötti 800 méteres, valamint a Rozgonyi Piroska utca és Nánási köz közötti 580 méteres szakaszra.

Az első és második szakaszon alumínium betétpallós szerkezet lesz, a Rozgonyi Piroska utca torkolatánál pedig a jelenlegi kerítés elbontásával és új, vízzáró vasbeton fal megépítésével alakítják ki a tervek szerint a védművet. A harmadik szakaszon ugyancsak mobil, alumínium árvízvédelmi fal lenne, a tervezett nyomvonal a Kadosa utcáig húzódik. A védmű 954 centiméter magas lenne, a beruházás összköltsége várhatóan 3,5 milliárd forint.

Az MTI híradásában nem szerepel, hogy a gát nyomvonala hol húzódik majd. A Duna partján ugyanis van olyan hely, ahol mindössze 4 méter széles út vezet két épület között. Az sem világos, hogy mi történik a Kadosa utcáig húzódó szakasz után, innen ugyanis még többszáz méter partszakasz van az Északi vasúti összekötő hídig, ahol a töltés jelent vízválasztót.