Horgásztúrán a világszám!

2013-06-05 12:17:00 superadmin

hírkép

A horgászember, egy igazán jó helyért akár a térképről is hajlandó lemenni. Mi viszont úgy döntöttünk, hogy egy igazán közeli tavat választunk. Nem is csalódtunk, hiszen a fővárostól alig félórányira igazi pecás paradicsomot fedeztünk fel.

Gyönyörű tó, nyugalom, igazán mesebeli környezet. Ezt találtuk Etyek és Alcsútdoboz között félúton, Göböljárás-pusztán. Budapest felől jőve még autópálya matricát sem kellett váltani. A Zoltán és Diana Horgásztó és Pihenőpark a nevében ígért mindkét funkciójának tökéletesen megfelel. Bár Andy Vajna éppen nem lógatta a csalit a parton, de biztos, hogy a közeli Korda Stúdió megfáradt statisztái itt pihenik ki az akciódús jeleneteket.

A táj maga is festői, de a tavak már első ránézésre levettek minket a lábunkról. Tehát felszerelést elő, hiszen a nagy teszt lényege: mi van a víz alatt. A kísérletre egy napot szántunk. Vajon mi akad horogra a huszonnégy óra alatt?

Nem sokat unatkoztunk,  Az 1 órás beetetés után 2 órával, megjött az első kapás! 5 kg-os ponty akadt az epres dippelt 30-as bojlira! Ezután egy csendes időszak következett. Volt idő kicsit körülnézni. Nemcsak horgászoknak, de családi kirándulásra is érdemes idejönni, akár több napra is. A tavak mellett játszótér, büfé, kulturált mellékhelységgel, a pihenőparkban lovarda és több hektárnyi legelő mindazoknak, akik az uszonyosok mellett a négylábúakat kedvelik.

Mire visszaértünk láttuk, hogy a botok környékén sem állt meg az élet. Szerencsére még időben cseréltünk minden boton csalit, így hamar kiderült, hogy a vajsavas dippelt bojli lesz a befutó. Két kisebb (3,5-4,5 kg)és két nagyobb (5-5,5 kg) ponty is a horgainkra akadt.

Az idő nem a tavat, hanem minket tesztelt, eleredt az eső. Szerencsére a tóban minderről mit sem tudtak. A zuhogó eső ellenére, szinte folyamatosan érkeztek meg a halak. A teszt természetesen éjszaka is folytatódott.

Az is kiderült a 24 órás horgászat alatt, hogy aki kárászra szeretne pecázni, annak is megfelelő hely ez a tó, mert közvetlen a parttól 3-4 méterre szárazkukoricával beetetve 1,5 kg-os kárászokat foghatunk kukoricával és ami ezért nem meglepő, 20-as bojlival is.

Lássuk mi került horogra!

Eredmény: 5 db 1-1,5 kg kárász
Felhasznált csali: 1 kg 20-as bojli 4 féle dippel
0,5 kg 30-as bojli 3 féle dippel
1 kg kukorica, fűzve dippelve

Akár több is lehetett volna, ha az időjárás kissé kedvezőbb. Igazi horgászoknak való vidék búvik meg az Etyeki dombok között. Horgászparadicsom, nemcsak pecásoknak.