Válság - Újra biciklire szállnak az olaszok

2012-09-19 07:14:00 szorenyi.p

hírkép

Autósból biciklisnemzetté válik Itália - kommentálta az olasz sajtó az erősödő kerékpártrendet, amelybe már a divatházak is bekapcsolódtak. Kerékpárra álltak át az olasz divatházak is: elsők között a Dolce&Gabbana és a Gucci készített saját márkájú és stílusú kerékpárt. Biciklihez illő szoknyát, nadrágot és cipőt kínálnak az olasz butikok is.



A gazdasági válság és a drága üzemanyag miatt az olaszok autó helyett egyre inkább kerékpárra ülnek. Az olasz autópiac zsugorodása közepette 2012 első hat hónapjában kétszázezerrel több kerékpárt vásároltak, mint a tavalyi évnek ugyanebben az időszakában. 2011-ben 1 millió 750 ezer biciklit adtak el - számoltak be a lapok a megváltozott közlekedési szokásokról.

Az újságok szerint Olaszországban utoljára a második világháború után volt ekkora divatja a kerékpárnak.

A legtöbben a városi utcákon használható "city" kerékpárfajtát választják, amely már két-háromszáz euróért megvásárolható. Ennek többszörösébe kerül az elektromos kerékpár, melyet egyre többen vesznek a dombokkal és emelkedőkkel teli Rómában.

A kerékpárdivat a kereskedők mellett a bicikliszerelőknek is kedvez. A Kétkerekű Járművek Nemzeti Szövetségének (Ancma) adatai szerint az olasz otthonokban harminckét millió régi kerékpár van, ezek karbantartására egymás után nyitnak a szerelőműhelyek.

Az olasz bicikliseknek azonban főleg kerékpárútra lenne szükségük. Rómában 225 kilométeren haladhatnak saját sávban. Az olasz fővárosban 2008-tól működő bike-sharing szolgálat 29 állomásán 271 kerékpár bérelhető. Milánóban 135 kilométer a kerékpársávok hossza, és 143 bringakölcsönző állomás létezik.