A croissant fontosabb a Mona Lisánál

2012-05-31 20:15:00 szorenyi.p

hírkép

Alaposan megváltozott a magyarok utazási szokása az elmúlt évtizedben. Legalábbis ez derül ki egy felmérésből amelyet az easyJet készíttetett. A fapados repülők korában ugyanis az emberek akkor utaznak, amikor olcsó jegyet találnak, mintha csak a Balatonhoz ugranának el egy kicsit.



Alapvetően változtatták meg az utazási szokásokat a diszkont légitársaságok az easyJet reprezentatív felmérése szerint. Ebből az derül ki, hogy a spontán utak száma nőtt, míg a szezonális turizmus ideje lejárt, a gasztronómiai élmények keresése pedig felértékelődött, megelőzve a múzeumlátogatást és a városnézést.

Az easyJet közleménye szerint a magyarok 16 százaléka utazott külföldre az elmúlt három évben, ezalatt átlagosan hét alkalommal lépték át az országhatárt. Peter Voets, az easyJet kelet-európai marketing igazgatója szerint a fapadosok egyre kedveltebbek a magyarok körében. Arra is büszkék, hogy járataik központi repülőterekről indulnak, de áraik még így is olcsóbbak a hagyományos légitársaságokénál.

A tanulmány egyébként azt is megmutatta, hogy az emberek a közlekedési eszköz kiválasztásánál elsősorban az út hosszát és a költségeket mérlegelik. Szintén jelentős változás a korábbiakhoz képest, hogy míg korábban a nyaralás és az utazás szinte szinonimák voltak, addig ma már a szezonális turizmust felváltotta a 12 hónapon átívelő utazási időszak. A magyar légiutasok kétharmada az év során bármikor szívesen keres fel más országokat.

Amúgy nem csak másképpen, hanem máshogyan is utazunk. Míg korábban az evés inkább csak szükségszerű kényszer volt, addig ma már a gasztronómiai élmények egyre fontosabbá váltak. A helyi ételek fogyasztása megelőzi a hagyományos turisztikai célkitűzéseket, a múzeumlátogatást és a tudatos városnézést is.