Idegenforgalmi vásár Brnóban

2018-01-19 11:55:00 j.protic

hírkép

A hivatalos megnyitó és a szakmai nap után péntek reggeltől a nagyközönség előtt is megnyiltak az egyik legnagyobb, legrégibb hagyományú cseh idegenforgalmi rendezvény, a brünni Regiontour és GO turisztikai nagyvásár kapui.



Az immár 28-szer rendezett brünni idegenforgalmi seregszemlén közel 700 kiállitó van jelen. Meggyőzödhettünk arról, hogy többségben vannak a hazai kerületek és régiók. Ez is egyik jele annak, hogy Csehországban is egyre népszerübb a hazai turizmus, egyre többen részesitik előnyben a hazai üdülést, utakat a külföldi utazások előtt. Talán ezzel is magyarázható, hogy meglehetősen szerény, szegényes a külföldi utazási irodák, utazásszervezők jelenléte, számuk valóban elenyésző. A legnagyobb cseh utazási irodák már évek óta nem tartják fontosnak a jelenlétet, hisz lényegesen megváltoztak a vásárlók szokásai, a forgalom nagy részét már a világhálón bonyolitják le.

A magyar kiállitási részleg az idén is a P pavilonban kapott helyet. Bár az állam által támogatott részvétel – mint a korábbi években volt – már a múlt emléke, az egyénileg kiállitó magyar szállodák és turisztikai létesitmények stnadja sok érdeklődöt vonzott. A magyar standon láthattuk többek között a a Kolping Hotel,Hajdóuszoboszló, Bükkfürdő, a hévizi szállodák, Debrecen város a Hunguest képviselőit. Nagy érdelődés mutatkozott a magyar élelmiszeripari termékek iránt, a Kövér tanya gazdagon diszitett, inycsiklandozó húsipari terméjekkel ellátott standja, valamint az Bock borászat vagy a Zwack pultja előtt sokan álldogáltak és kostólgattak. A cseh piac továbbra is nagyon érdekes a magyar idegenforgalom számára – hangzott el a délutáni prezentáción, melyen a P pavilon egyik emelvényén Szirányi András a korábban megszünt Magyar Turizmus Zrt volt prágai igazgatója és Petr Krč,, a magyarországi utazásokat szervező egyik legnagyobb cseh utazási iroda, az ATIS igazgatója mutatott be néhány , a csehek számára nagy érdekes magyarországi uticélt és szállodát. Különösen a Harkány és Héviz fejlesztéséről szóló tájékoztatók kötötték le a jelenlévők figyelmét. Petr Krc, aki csaknem kôt ôvtiyede foglalkozik a magyar utak szervezésével rámutatott arra, hogy főként az élményfürdők és Balaton iránt nagy az érdeklődés, de már hagyományosan sokan jönnek Budapestre is. A elégedettségi mutató nagyon magas, a csehek élvezik és nagyra értékelik a magyar vendéglátást és kiemelt jelentőséget tulajdonitanak a gasztonómiai élményeknek is, melyekből – mint elhangzott – Magyarországon nincs hiány. Új trend, hogy egyre többen döntenek a rövidebb , csupán két- három napos utak mellett is. Magyarország nincs nagyon messze – mnodta a közönségnek a cseh igazgató....Ügyfeleik legnagyobb része visszatérő vendég, aki egyszer rászánja magát az útra – a kellemes élmények hatására – szinte biztosan eljön máskor is....A brünni turisztikai vásár vasárnap, január 21-én délután zárja kapuit.