Bemutatkozott az orosz Középsuli sorozat
2016-11-08 20:23:00 V.J.
Szergej és Krisztosz üvöltőpárbaja döntelenre sikerült a mai sajtótájékoztatón. Persze a Középsuli sorozat magyar és orosz tornatanára csak a médiafelhajtás keretében kiabáltak egymással, hiszen bemutatkozott a legnépszerűbb netes tinisorozat orosz nyelvű verziója.
A tinik által itthon imádott sorozat most már orosz nyelven is készül, melynek alkalmából sajtótájékoztatón mutatkoztak be az ismert karakterek orosz megfelelői. A Középsuli tévé, már 33 millió perces havi nézettségi idővel és négy és félmillió havi megtekintéssel büszkélkedik. Átlagosan több mint félmillióan kíváncsiak egy részre, vagyis a legkedveltebb magyar sorozatok egyike.
Ahogyan Kovács Robertina felelős szerkesztő elmondta, a siker titka, hogy ott kommunikálnak a Z generációval és olyan módon, ahol és ahogyan ők szeretik. „Mivel naponta többször is fellépnek a netes közösségi oldalakra, fontos, hogy ezek a közösségi oldalak folyamatosan frissüljenek. A középsuli sorozat éppen ezért olyan egyedi médiatermék, amely ennek a korosztálynak a mindennapjait mutatja be, kicsit parodisztikusan, szórakoztatva mutassa be. Ez a tinik elé tartott egyfajta görbe tükör. Engedjük a közösségnek, hogy saját személyiségüket is belevigyék a játékba. Fontosak a karakterek, a személyek, melyekkel azonosulni lehet. Nem véletlen, hogy sok szereplőnek már most is óriási rajongótábora van.”
Dr. Kiss Róbert Richard, a sorozatot jegyző Globoport Média Holding cégcsoport-főszerkesztője elmondta, a médiapiacon egyre nagyobb jelentőséggel bírnak az internetes csatornák. Ráadásul egyfajta generációs rés is tapasztalható, hiszen a 10-18 éves korosztály egyre kevésbé televízió fogyasztó, viszont annál jobban lekötik őket a youtube-on és a közösségi oldalakon zajló eseménynek. Ezt mutatja a sorozat egyre nagyobb népszerűsége is, ami látszik a megtekintési adatokon. A felnőtt generáció ráadásul szinte nem is ismeri a nyilvánosságnak ezt a formáját és a tinédzserek szubkultúráját. Az európai társadalom médiafogyasztási szempontból kettészakadt. A fiatal generáció egyre inkább az internetes közösségi médiák felé fordul a hagyományos televíziózás helyett. A youtube, az instagram ma már messze veri a televíziót a Z generáció körében. Az orosz verzoóban za ismert karakterek természetesen megmaradtak, de az első, Moszkvában forgatott rész forgatókönyve a helyi szempontok szerint adaptálódott. A rendhagyó sajtóbemutatón természetesen egymásnak feszült a magyar tornatanár Krisztosz bá’ és orosz kollegája, Szergej, akit Andrej Molotkov, Oroszország érdemes művésze személyesít meg. Hangerőben és poénokban nem is volt hiány, hiszen a jelenlevők a két verzió legjobb jeleneteit is láthatták. Bemutatkozott a vidéki középiskolás lány orosz megszemélyesítője Yulia Krylova színésznő is, aki Barbi szerepét játssza.
Kiss Róbert Richard szerint a felnőttek számára ismeretlen arcok, a youtube mai celebjei. A fiatalok más formában, más tartalmakra vágynak, mint az idősebb generáció. A középsuli brand nekik készül és pillanatok alatt hihetetlen eléréseket produkál. A régi receptek nem működnek a tizenévesek körében, akik szinte a világhálón élnek. A Középsuli éppen ebben a közegben hihetetlen sikeres tud lenni a hazai közössége körében. Ez már több mint egy filmsorozat. Olyan brand, mely magában foglalja a facebook, instagram, ask.fm és egyéb közösségi portálokban rejlő lehetőségeket. A Középsuli.hu portál egyfajta kulturális, tanulmányi, felvilágosító háttéranyag , mely egységében eredményezi a hatalmas elérési számokat. Ezeket az elérési lehetőségeket immár orosz nyelven is meg lehet találni, melynek egyik eleme a most induló orosz nyelvű filmsorozat is. Jelenleg a pilot rész elkészítésén vannak túl az alkotók és jövőre kezdődik az igazi oroszországi promóció.