Repülési vészhelyzet New York felett

2016-09-20 07:11:00 seifert.p

hírkép

Amikor élesen balra kellett fordulni. Egy utasszállító repülőgép kapitány negyvenévi repüléseinek legizgalmasabb, hiteles, konkrét adatokkal és képekkel dokumentált történetei. Acél Anna ismert televíziós újságíró Veres András pilótával készített interjúiból egy könyv állt össze. Valódi történetek a levegőből.



Az interjúkötötetben számtalan igaz sztori olvasható. Verekedés miatt kényszerleszállás, cunami a Maldív-szigeteken, de bepillanthatunk az államfők repüléseibe és persze a pilóta-stewardess kapcsolatokat sem kerülik meg. Ízelítőül egy vészhelyzet, amikor a légi irányító hibázott.

A Kennedy repülőtérnél előfordult egyszer, hogy a légiforgalmi irányító elnézett valamit, és ránk engedett egy másik gépet. Szemből, felülről jött. Csak egyet tudtunk tenni: egy éles fordulóval kitértünk, aminek az utasok ott, abban a pillanatban,valószínűleg nem örültek annyira.

Ilyenkor tájékoztatod a légiforgalmi irányítót, hogy mi történt?

Nincs idő beszélgetni. Amikor láttam, hogy bepirososodott a radar, ami azt jelezte, hogy 40 másodpercnél kevesebb idő van az ütközésig, végre kellett hajtani egy intenzív manővert, különben elkerülhetetlen az ütközés.

Ti akkor indultatok, vagy érkeztetek éppen?

Indultunk New Yorkból haza Budapestre.

Tehát ez a felszálláskor történt?

Jóval később. Már 5000-6000 méter magasan voltunk. A másik gép New York felé tartott, és engedélyt kapott, hogy keresztezze a mi magasságunkat. Az irányító csak annyit látott a radar képernyőjén, hogy a két repülőgép radarjele összeér.

Utána mi történt?

Amikor látta, hogy a két radarjel eltávolodott egymástól, az irányító csak annyit mondott: „Thank you Malév”, még mielőtt én meg tudtam volna szólalni.