A Google a legértékesebb márka
2016-06-08 09:51:00 j.protic
A világ legértékesebb vállalati márkája 2O16-ban a Google, melynek értékét 229 milliárd dollárra tartják. A márka értéke egy év alatt 32 százalékkal növekedett- derül ki a BrandZ Top 1OO rangsorból, melyet a WPP és Millward Brown cégek tettek közzé.
A világ legértékesebb vállalati márkája 2O16-ban a Google, melynek értékét 229 milliárd dollárra tartják. A márka értéke egy év alatt 32 százalékkal növekedett- derül ki a BrandZ Top 1OO rangsorból, melyet a WPP és Millward Brown cégek tettek közzé.
A tavalyi győztes az Apple társaság a második helyre esett vissza, értéke 8 százalékkal, 228 milliárd dollárra csökkent.. A harmadik helyen a Microsoft maradt, 5 százalékos értéknövekedéssel. Két újonc van a legjobb 1O között, az 5..helyezett Facebook-44 százalékos növekedéssel, valamint a 7.helyen található Amazon, melynek márkaértéke egy év alatt 59 százalékkal növekedett.
A BrandZ Top 100 rangsorban azokat a márkákat értékelik, melyek közvetlen kapcsolatba kerülnek a fogyasztókkal, de azokat is minősitik melyek az ún. business-to-business területen működnek. A végső sorrendet a két tényező kombinációja határozza meg. A felmérés során több mint 3 millió embert szólitottak meg az egész világon, valamint mélyrehatóan elemezték az adott márka pénzügyi és üzleti hatását..
A legértékesebb vállalati márkák 2O16-ban a BrandZ Top 100 rangsora szerint.
1 Google 229,198 (mld. USD)
2 Apple 228,46
3 Microsoft 121,824
4 AT&T 107,387
5 Facebook 102,551
6 Visa 100,8
7 Amazon 98,988
8 Verizon 93,22
9 McDonald’s 88,654
10 IBM 86,206
Forrás: WPP a Millward Brown