A Google a legértékesebb márka

2016-06-08 09:51:00 j.protic

hírkép

A világ legértékesebb vállalati márkája 2O16-ban a Google, melynek értékét 229 milliárd dollárra tartják. A márka értéke egy év alatt 32 százalékkal növekedett- derül ki a BrandZ Top 1OO rangsorból, melyet a WPP és Millward Brown cégek tettek közzé.



A világ legértékesebb vállalati márkája 2O16-ban a Google, melynek értékét 229 milliárd dollárra tartják. A márka értéke egy év alatt 32 százalékkal növekedett- derül ki a BrandZ Top 1OO rangsorból, melyet a WPP és Millward Brown cégek tettek közzé.

A tavalyi győztes az Apple társaság a második helyre esett vissza, értéke 8 százalékkal, 228 milliárd dollárra csökkent.. A harmadik helyen a Microsoft maradt, 5 százalékos értéknövekedéssel. Két újonc van a legjobb 1O között, az 5..helyezett Facebook-44 százalékos növekedéssel, valamint a 7.helyen található Amazon, melynek márkaértéke egy év alatt 59 százalékkal növekedett.

A BrandZ Top 100 rangsorban azokat a márkákat értékelik, melyek közvetlen kapcsolatba kerülnek a fogyasztókkal, de azokat is minősitik melyek az ún. business-to-business területen működnek. A végső sorrendet a két tényező kombinációja határozza meg. A felmérés során több mint 3 millió embert szólitottak meg az egész világon, valamint mélyrehatóan elemezték az adott márka pénzügyi és üzleti hatását..

A legértékesebb vállalati márkák 2O16-ban a BrandZ Top 100 rangsora szerint.

 

 

1 Google 229,198    (mld. USD)

2 Apple 228,46

3 Microsoft 121,824

4 AT&T 107,387

5 Facebook 102,551

6 Visa 100,8

7 Amazon 98,988

8 Verizon 93,22

9 McDonald’s 88,654

10 IBM 86,206

Forrás: WPP a Millward Brown