Vitézy Dávid és a BKK

2010-11-16 00:00:00 mennyei

hírkép

Hogy lesz valaki 25 évesen egy budapesti közlekedési vállalat első embere? Villámkarrier, kétségtelen, de nehéz olyan embert találni ma Budapesten, aki jobban ismeri a világ és a magyar főváros közlekedési hálózatát, mint Vitézy Dávid.



Tizenöt évesen már kívülről tudta a BKV menetrendjét. Külföldi busztársaságokkal levelezett, francia, angol, német cégek üzemeltetési kérdéseit kutatta. Miért? Talán egyfajta furcsa érdeklődésből, megszállottságból. Elsősorban a nagyvárosi közlekedés érdekelte. A közlekedési hálózat felépítése, időzítése. Húszesztendősen már ismerte csaknem az összes európai város közlekedési szisztémáját.

Tartja a kapcsolatot a különböző külföldi buszos, villamos-, troliüzemeltető cégekkel, tíz éve legalább. Mozart háromévesen állítólag zenélni kezdett, Vitézy Dávid meg belebolondult a nagyvárosi közlekedésbe. Számos alkalommal szakértett szerkesztőségünknek is. A Figyelő információi szerint tizenöt éves volt, amikor 2000-ben megalakult a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), egy diszpécser megvédésére. Az egyesület meghirdetett célja az üzemtörténet ápolása, a régi villamosok felújítása, és annak elérése, hogy minél jobb körülmények között utazhassanak korunk utasai. Vitézy Dávid pár év múlva a VEKE szóvivője lett.

Egy 1000 fősre tervezett vállalatot irányítani komoly felelősség. Nem könnyű feladat, főleg kevés menedzseri tapasztalattal. De nehéz lett volna erre a posztra hozzáértőbbet találni, szalmailag felkészültebbet pedig aligha. A fővárosiak közös érdeke, hogy mindez a fiatalos lendülettel párosulva tényleg valami nagyon jót eredményezzen.



Tizenöt évesen már kívülről tudta a BKV menetrendjét.