Az utazó az élményt keresi

2016-02-24 11:34:00 V.J.

hírkép

Március első hétvégéjén 39. alkalommal rendezik meg az Utazás kiállítást, a Hungexpo vásárközpont területén. Az emberek élményekre vadásznak inkább és a mai kiállítás is erről szól.



Tizenöt-húsz évvel ezelőtt az utazásra vágyók hatalmas tömegekben gyűjtötték a kiállító irodák prospektusait, vadászták a csak itt megszerezhető kedvezményeket. Az internetes foglalások világában mindez értelmét vesztette. Nem véletlen, hogy a rendezvény idei a szakmai díszvendége az egzotikus és különleges Kína, a kulturális díszvendég pedig Brazília lesz. Hatalmas bulit ígér az ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Afrika Expo és Vásár.  A megváltozott világban az utazási kiállítás is egészen más funkciót tölt be, mert mások az elvárások. Erről beszélt Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója is.

Hogyan látja az Utazás kiállítás szerepét és jövőjét akkor, amikor a foglalások, az úticél kiválasztása döntően az interneten zajlik?

Ez nem újdonság számunkra, hiszen ez a tendencia már 2004-2005 óta jellemző. Nyilvánvaló, hogy egyfelől sokkal nagyobb figyelmet fordítunk a szakmai vonalra, ami idén is megjelenik az első két napon. A második két napban pedig megpróbálunk élményt és impulzusokat adni a látogatóknak. Nem itt fogják kiválasztani az utazásaikat. Ma már az nyer, aki be tudja mutatni az élményeket, kedvet tud csinálni pozitív üzenettel. Ennek alapján dönt az utazó és ennek alapján foglal utat, feltehetően az interneten.

Gondoltak-e arra, hogy a jelenlegi négy napos, nagyon koncentrált programot valamilyen módon megnyújtják, például webes felületen egész évben elérhető applikációval?

Gondolkodunk ilyesmiben, de azt látjuk, hogy a kiállítás személyes varázsát soha nem kapja meg az ember az interneten. Hisszük, hogy nagyon fontos a személyes találkozás. Vannak egyébként próbálkozások erre, de mivel én a kiállítási szakmában dolgozom, immár hetedik éve, azt gondolom, hogy az Utazás Kiállítás kivételes és páratlan lehetőséget ad mindenkinek. A személyes jelenlét varázsa, az ízek, illatok, látvány együttese nem élhető át az interneten.

Megéri ma kiállítónak lenni. A tíz évvel ezelőtti látogatószám manapság már illúziónak látszik.

Azt gondolom, hogy egyre jobban megéri kiállítóként is részt venni az Utazás Kiállításon. Azzal a kitétellel, hogy a kiállítónak is megvan a feladata egy ilyen rendezvényen. Ma már nem elég, ha valaki épít egy standot, kihozza a prospektusait és vár. Az profitálhat a megjelenésből, aki aktívan odateszi magát a négy nap során.

Lesznek idén is kedvezményes kiállítási ajánlatok, foglalási kedvezmények, ami árelőnyt jelent az utazni vágyó érdeklődők számára?

Biztosan lesznek, de azt szoktam mondani a kiállítóknak, hogy ne erre hegyezzék ki a jelenlétüket. Harminc évvel ezelőtt ilyenkor jöttek ki a nagy irodák katalógusai. Volt katalógus bemutató, foglalási kedvezményekkel. Megváltozott a világ, ma már last minute utakat keresnek – és találnak bőségesen – az utazni vágyók. Ez már nem ugyanaz a piac.