Egy áruház első fejkendős kampányarca

2015-09-30 13:10:00 Kovacs R.

hírkép

Londonban minden tizedik ember muszlim, sőt: még ennél is több. 12 százalék. A svéd nemzetközi márka, a világ második legnagyobb ruhalánca, a H&M úgy döntött hát: figyelembe veszi ezt.



És alkalmazta a új kampányában, a Close the Loop-ban a 23 éves, marokkói-pakisztáni származású, gyönyörű Mariah Idrissit,aki 17 éves kora óta kendőben jár. Azt mondja a Fusion magazinnak: mindig is úgy érezte, hogy ha divatról van szó, a fejkendős nőket nemlétezőnek tekintik. Bár az utóbbi években a muszlim divatbloggereknek köszönhetően változik a helyzet.

Arról szól, hogy vigyük vissza megunt ruháinkat a boltba, hogy újakat készíthessenek belőlük. Egyetlen póló újrahasznosításával máris több mint 2 ezer liter víz spórolható meg. Ezért is vállalta Mariah – a jó célért.

A lány egyébként a szépségiparban dolgozik: szalonja van Westbourne-ben, specialitása a hennafestés és a halal körömlakk. Azt mondja, forgatás közben nagyon is figyelmesek voltak hozzá, figyelembe vették a vallását. Ha valami nem volt rendben rajta, akkor egy nőt küldtek hozzá, hogy igazítsa meg. “Ez annyira édes volt! Éreztem a tiszteletet.”